سين سين بانو
سين سين بانو
.

مواد لازم:

 

عدس

پياز

کاکوتی

آرد

آب

تخم مرغ

نمک

فلفل قرمز

 

طرز تهيه:

پياز رو ريز خرد می کنيد و با  کمی روغن و زردچوبه تفت بدید بعد عدس و  آب رو اضافه می کنیم و  می ذاريم بپزه . وقتی جوشيد کاکوتی رو می ريزيم توش. اين آش بايد تند باشه پس تو ريختن فلفل قرمز دست و دل باز باشيد . وقتی عدس پخت اماج درست می کنيد و می ريزيد داخل آش.يادتون باشه که قبل از اين که اماج رو بريزيد داخل آش،آشتون به اندازه کافی آب داشته باشه چون در غير اين صورت بعد از ريختن اماج ،آشتون خيلی غليظ می شه.و در آخر هم تخم مرغ رو می شکونيد تو ش و هم می زنيد.(بهتره تخم  مرغش رسمی باشه) بعد از اضافه کردن تخم مرغ آشتون رو سریع هم بزنید تا تخم مرغ سفت نشه. مراقب باشيد که اماجتون به صورت گلوله های خيلی درشت در نياد اگه اينجوری شد گلوله ها رو خارج کنيد.صبر کنيد تا اماجتون خوب بپزه تا مزه خامی آرد معلوم نشه.

و اما اماج کردن: برای اين کار آرد و نمک رو مخلوط می کنيد. وسط آرد رو خالی می کنيد و داخلش آب می ريزيد (مثل کوهی که  نوک قله اش يه درياچه داره ) بعد با نوک انگشتاتون آب و آرد رو ورز می ديد تا به شکل گلوله های باريک در بياد.

نکته : آب وسط درياچه تون رو کم کم بريزيد تا اماجتون خوب در بياد.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

ماریا
ساعت12:18---1 اسفند 1393
کاکوتی چیه؟

پاسخ: عزیزم کاکوتی یه نوع گیاه خوشبو با برگای ریزه که از خشک شده اش برای آش استفاده می کنن.می تونی از عطاری تهیه اش کنی.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:آش,آش اماج,آش ترکی,آش مريض, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.